نتیجه

امشب داشتم سریال نردبام آسمان رو نگاه میکردم، یه جمله ای گفت که خیلی قشنگ و با معنی بود ولی عین جملش رو یادم نمیاد اما مفهومش این بود: نادانی باعث تعصب میشه 


یکی از دوستام توی وبلاگش پستی داده بود و چند تا از آرزوهاش رو نوشته بود. بعد از خوندنش فکر کردم ببینم من چه آرزوهایی دارم و دوست دارم تو دنیا چه چیزایی داشته باشم. خب من قبلا چیزایی رو که میخواستم نوشتم البته مهم هاش رو، یاد اون آرزو هام اوفتادم و اینکه چه جوری میتونم بهشون برسم. تو این فکر ها بودم که یادم اوفتاد که این ها رو از خدا بخوام بهم بده. اما من همون موقع که آرزو هام رو نوشتم و برای رسیدن بهشون زمان تعیین کردم از خدا خواستم که اونا رو بهم بده. اما الان که چند وقتیه میگذره هیچ تقریبا هیچ کدوم رو بهم نداده بجز یکی دوتا. یاد یه حرفی اوفتادم که نمیدونم حدیث یا آیه اما فکر کنم آیه باشه که میگه: خدا بهترین معامله گره.

پیش خودم گفتم منی که این همه چیز از خدا میخوام بهم بده، تو این معامله من چی باید به خدا بدم؟

یه جمله خوندم که میگه: این چیزی که ما هستیم هدیه خداست به ما و اون چیزی که ما میشیم هدیه ماست به خدا. الان دقیق یادم نیست.

به این نتیجه رسیدم که ببینم خدا از من چی خواسته، تا من اون رو به خدا ( البته به ظاهر و در واقع به خودم چون که خدا به چیزی نیاز نداره ) بدم و سعی کنم بشم اونی که خدا میخواد ( که میدونم کامل اونجوری شدن سخته ولی سعی ام رو میکنم) تا خدا هم اون چیزایی رو که میخوام بهم بده.

کار سختیه اما خوب هر که طاووس خواهد جور هندوستان کشد.


خدایا خودت کمکم کن تا اونی بشم که میخوای.


شما هم برام دعا کنید.




نظرات 5 + ارسال نظر
[ بدون نام ] دوشنبه 16 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 12:50 ق.ظ http://iraneazad88.blogsky.com/

سلام عالی بود بیا به ما bbc فارسی سر بزن اگه هم از مطالب خوشت آمد روی تبلیغات کلیک کن در ضمن اگه خواستی پولدار بشی خبرم کن تا یه سایت توپ که خودمم استفاده میکنم معرفی کنم از این کلیکی ها نیست.

ممنون سر زدی

نیلوفر دوشنبه 16 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 12:55 ق.ظ http://my-home.blogsky.com/

عارف جان درس بزرگی بهم دادی...ممنونم داداش

ممنون تازه به این نتیجه رسیدم هنوز گیجم
مرسی برای اینکه سر میزنی خواهر همیشه حاظر

سمیرا دوشنبه 16 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 01:57 ب.ظ http://falsafeha.blogfa.com

سلام حرفای قشنگی زدی که منو متاثر کرد واقعا خدا معامله گر خوبیه ولی ما همیشه بی توجهیم به این قضیه .تو هم برام دعا کن یا حق

سلام سمیرا خانم
خیلی ممنون که سر زدی
محتاجیم به دعا ولی چشم

فارeس دوشنبه 16 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 04:46 ب.ظ http://my-memories.blogsky.com

سلام عارف جان قشنگ نوشته بودی
اما درباره ی این جمله ت :نادانی باعث تعصب میشه
به نظر من تعصب لازمه ی زندگیه و انسانی که تعصب داره تو زندگی دارای ارزش هایی واسه خودش هست
من این جمله رو اینجوریش دوست دارم : تعصب بی اندازه ،دلیل نادانی هست
موفق باشی

سلام فارeس جان
مرسی برای اینکه سر زدی
گفتم که جمله دقیقش یادم نیست ولی فکر کنم اونجوری که گفتی درست تره
بازم ممنون

میوزیک دوشنبه 16 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 11:05 ب.ظ http://www.music68080.blogfa.com

سلام دوست عزیز
ممنون که افتخار دادی و بهم سر زدی
نوشته هات هم خیلی قشنگ هستن

موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد